W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej o ciasteczkach tutaj.
XLV Olimpiada Języka Francuskiego (2022) – 4 laureatów i finalista
XLVI Olimpiada Języka Francuskiego (2023) – 3 finalistów
XLVII Olimpiada Języka Francuskiego (2024) – laureat i 2 finalistów
Ambassadeurs, ambassadrices en herbe – międzynarodowy konkurs w Bratysławie (2024)– laureatki
W ramach dodatkowych zajęć proponujemy:
tygodniowy wyjazd językowy do Rochefort w Belgii, dający możliwość zdobycia praktycznych umiejętności językowych połączonych ze zwiedzaniem Belgii, w tym Parlamentu Europejskiego w Brukseli oraz słynnych grot i rezerwatu przyrody
wyjazdy na 6 – 7 tygodni do liceum Sait-Louis w Samur we Francji
przystąpienie do egzaminu DELF B2 Junior, którego certyfikat honorowany jest na uczelniach europejskich
udział w cyklicznych spotkaniach„Français-vous” pozwalających na rozmowę z takimi osobistościami, jak np. w 2025 roku przedstawiciel Ambasady Francji, Benjamin Girodeau, attaché de coopéation pour le français, w 2024 roku Elwira Wróbel, dyrektorka Domu Bretanii czy Audelin Chappuis, dyrektor Instytutu Francuskiego w Warszawie, a w 2023 roku Etienne de Poncins, Ambasador Francji w Polsce
współpraca i wymiany ze szkołami francuskimi w ramach Erasmusa, np. Normandia, Bretania, Maine-et-Loire, Bordeaux. W roku szkolnym 2024/2025 wymiana młodzieży z liceum Élisée Reclus w Saint Foy la Grande oraz z liceum Dumont d’Urville-Laplace w Caen we Francji
udział w projektach przedmiotowych powiązanych ze współpracą ze szkołami francuskimi, takich jak np. projekt teatralny prowadzony przez Jean Yves Le Guen, autora książek
z Bretanii, zwieńczony francuskim spektaklem teatralnym w jego reżyserii, lub F-Projekt będący wymianą myśli fizyczno-geograficzno-lingwistycznych z uczniami szkoły średniej
w Tourcoing we Francji
udział w dorocznych wydarzeniach szkolnych, takich jak Dzień Frankofonii, Francuskie Śniadanie na Trawie, Kolędowanie po francusku, Dzień Języków Obcych, Fete de la Musique
udział we francuskojęzycznych wydarzeniach takich jak premiery filmów (w 2024 „Hrabia Monte Christo”)czy spektakle teatralne („Nędznicy” w Teatrze Muzycznym w Łodzi)
udział w warsztatach, wykładach i zajęciach organizowanych przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Dom Bretanii
zajęcia lekcyjne prowadzone cyklicznie przez profesjonalnych nauczycieli francuskich takich jak np. Pascale Bali związana z Domem Bretanii
wycieczki dydaktyczne powiązane tematycznie z profilem klasy
uczestnictwo w Olimpiadzie Języka Francuskiego, konkursie Bleu Blanc Rouge, Culturiada, „Dis-moi dix mots” konkursach translatorskich, poetyckich, teatralnych (każdego roku laureatki i laureaci, finalistki i finaliści)
Klasa wstępna
Jest to klasa przygotowująca do czteroletniego dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego. Jej program przewiduje 18 godzin języka francuskiego w tygodniu, a dodatkowo pojedyncze godziny języka polskiego, matematyki i wychowania fizycznego. Jest to tzw. nauczanie przez imersję – zanurzenie w języku. Tak duża liczba godzin pozwala uczniom osiągnąć poziom znajomości języka A2+/B1, by w następnych latach dojść do poziomu B2/C1. Dwujęzyczne nauczanie przedmiotów niejęzykowych będzie realizowane na późniejszym etapie, w klasach I-IV liceum. Przewidziane są również wymiany ze szkołami we Francji. W ramach lekcji języka francuskiego, w klasie wstępnej nauczamy również kultury oraz historii Francji i krajów francuskojęzycznych, a także organizujemy zajęcia teatralne lub filmowe. Nietuzinkowe lekcje prowadzone są przez nauczycieli pasjonatów, posiadających wieloletnie doświadczenie w nauczaniu. Profil historyczno-geograficzny będzie realizowany od klasy pierwszej. W klasie wstępnej obie grupy: Galia gr.1 i Galia gr.2 będzie obowiązywał ten sam program nauczania opisany powyżej.