Łączy nas język-literatura-muzyka

Opis projektu interdyscyplinarnego: Łączy nas język – literatura – muzyka

Koordynatorki projektu w szkole, nauczycielki języka francuskiego:

Anna Matera-Klinger i p. Natalia Zmaczyńska

Czas realizacji: od maja 2023 do czerwca 2024

Uczestnicy: Uczestnikami projektu byli uczniowie z różnych klas i w różnym wieku, uczący się różnych języków. Wszyscy uczniowie zgłaszali się do udziału w jego poszczególnych etapach dobrowolnie. Każdy z nich znalazł obszar działań, który mu odpowiadał i w którym czuł się komfortowo, np. taniec, śpiew, gra aktorska, oświetlenie, dźwięk, obsługa techniczna, prowadzenie wydarzenia, wyszukiwanie informacji, itd.

Cele i przebieg: Celem łączącym wszystkie etapy projektu było poszerzenie świadomości kulturowej uczestników, zwiększenie ich otwartości na różnorodność, na różne obszary kultury, takie jak muzyka, literatura, język, sztuka, teatr, itp. Celem było również pogłębienie znajomości języka francuskiego, a także włączenie do działań różnych członków społeczności szkolnej, niekoniecznie uczących się języka francuskiego.

Etap 1: maj 2023 – wrzesień 2023, etap zakończony spektaklem w języku francuskim z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych

Etap 2: październik 2023 – czerwiec 2024, konkurs „Frankofonia w 80 pytaniach”/ „Le Tour de la Francophonie en quatre-vingts questions”

Etap 3: listopad 2023 – kwiecień 2024, etap zakończony spektaklem musicalem z okazji Dni Frankofonii

Podczas realizacji projektu: uczniowie działali na wielu płaszczyznach. Koordynatorki podzieliły projekt na trzy etapy, które wzajemnie się przenikały. Uczniowie zapoznali się z tekstem literackim, będącym podstawą warsztatów i spektaklu w technice kamishibai. Uczniowie ze wszystkich klas brali udział w konkursie on-line „Le Tour de la Francophonie en quatre-vingts questions” odpowiadając na publikowane w każdym miesiącu 10 pytań dotyczących szeroko pojętej kultury krajów frankofońskich. Obejrzenie spektaklu „Nędznicy” było pierwszym krokiem do przygotowania obchodów Dnia Frankofonii i wykonania utworów musicalowych w języku francuskim w całości lub we fragmencie pod opieką artystyczną Natana Nogaja, artysty z Teatru Muzycznego w Łodzi.

Posty ze strony Szkoły:

https://marcinek.poznan.pl/pl_PL/news/europejski-dzien-jezykow-obcych-2023,294.html

https://marcinek.poznan.pl/pl_PL/news/les-miserables,301.html

https://marcinek.poznan.pl/pl_PL/news/czy-to-jest-przyjazn-czy-to-jest-kochanie,328.html

Linki do postów na Facebooku sekcji dwujęzycznej Szkoły:

  • Europejski Dzień Języków:

https://tiny.pl/d14c2

  • Początki konkursu „Frankofonia w 80 pytaniach”:

https://tiny.pl/d14c6

  • Spektakl „Nędznicy” w Łodzi:

https://tiny.pl/d14c5

  • Pierwsze próby do spektaklu „Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?”

https://tiny.pl/d14cw

  • Zapowiedzi utworów tworzących spektakl musicalowy:

https://tiny.pl/d14cx

  • Relacja ze spektaklu i link:

https://tiny.pl/d14wb

Journée Internationale de la Francophonie à Marcinek, Poznan 2024 (youtube.com)

  • Informacja na temat ostatniego etapu konkursu związanego z frankofonią:

https://tiny.pl/d14w2

Prezentacja ze spektaklu musicalowego z okazji Dni Frankofonii:

Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie? Wokół musicali po francusku. Frankofonia_10.04.24.pdf

Ewaluacja dwóch etapów projektu:

ewaluacja_I_etap.pdf

ewaluacja_III_etap.pdf

marcinek logo
Copyright © 2020 I Liceum Ogólnokształcące im. K. Marcinkowskiego
move top